“Ik streef ernaar om docenten zoveel mogelijk te ontzorgen”

Vragen over het lesmateriaal, moeite met inloggen of andere prangende zaken? Je kunt altijd terecht bij Marleende spin in het web van LesLab. Ze onderhoudt contact met klanten, samenwerkingspartners en runt het kantoor. Ze vertelt graag alles over haar werkzaamheden, veelgestelde vragen en haar visie op LesLab als uitgeverij. 

Door Marleen Heemstra-Sen – relatiemanager van LesLab 

Ik help onze klanten graag overal mee. Mensen die werkzaam zijn in het onderwijs hebben het vaak druk. Ik ontzorg ze door ze bijvoorbeeld zo makkelijk mogelijk door het bestel- of inlogproces te leiden. 

Persoonlijk contact

Bij LesLab word je serieus genomen en ondersteund bij de inzet van het lesmateriaal. Zodat je zoveel en zo snel mogelijk aan de slag kunt met je studenten. Persoonlijk contact vind ik ontzettend belangrijk 

Nieuwe gebruikers 

Ben je nieuw bij onze methodes, dan zijn er een aantal zaken waar ik je op attendeer. Heb je bijvoorbeeld al gekeken op ons YouTube-kanaal, of gesproken met collega’s die al gebruikmaken van ons lesmateriaal? Dat geeft me een indicatie van in hoeverre je bekend met ons bent. 

Wil je onze methode testen? Geen probleem. Ik verzorg zo snel mogelijk een testaccount. Hiermee kunnen docenten tijdelijk rondkijken in de docentenomgeving. Je kunt eenvoudig lessen samenstellen, in vijf minuten. Zo ervaar je hoe snel en eenvoudig de methode is. 

Om écht door te pakken, komen we graag langs om onze methodes te presenteren en bijvoorbeeld een jaarplanning op te stellen. Tussendoor blijf ik natuurlijk altijd bereikbaar voor vragen. Ik heb liever dat iemand mij tien keer iets vraagt, dan dat de methode niet goed gebruikt wordt. 

Voor én met docenten en studenten 

Meestal gaat het werken met de methode vanzelf, maar de ene gebruiker is natuurlijk digitaal vaardiger dan de ander. Wij willen echter wel dat de ervaring voor iedere docent hetzelfde is: snel, eenvoudig en waardevol. Vandaar dat je met iedere vraag bij me terechtkunt. En bedenk: domme vragen bestaan niet. 

Daarnaast vinden we input van docenten en studenten ook heel erg belangrijk. Het lesmateriaal moet voldoen aan de behoeftes van beide doelgroepen. Wat dat betreft is LesLab een heel dynamisch bedrijf. Laatst belde nog een docent die al bijna 40 jaar lesgaf, om mee te denken over onze nieuwe methode. Dan kijken wij intern hoe we deze input kunnen verwerken en gebruiken. 

Doorlopende LOB-leerlijnen 

Iedere school is op een eigen manier bezig met LOB. Sommige scholen hebben duidelijke LOB-leerlijnen en andere weten het niet zo goed. Wij helpen ze met ons lesmateriaal en ondersteuning een rode draad te creëren voor LOB.  

Dat betekent niet dat alles vastligt. Jij bepaalt wat jij je studenten meegeeft. Bij onze methodes kun je namelijk alle thema’s door elkaar gebruiken. Hierdoor maak je lessen die aansluiten op de actualiteit én de behoeftes van studentenZo doe je bijvoorbeeld de ene keer een rollenspel of quiz met je klas, en de andere keer laat je een filmpje zien als aanvulling op de lesstof. Je stemt de lesstof eenvoudig af op je eigen behoeftes en die van je studenten. 

Meer weten?

Heb je een vraag voor mij, of ben je benieuwd naar nog meer mogelijkheden met het lesmateriaal van onze methodes? Neem contact met mij op via info@leslab.nl of 024 – 22 00 110.